Garantir l'adquisició del llenguatge per part dels nens sords: Què poden fer-hi els lingüistes?

Autor/a: HUMPHRIES, Tom; KUSHALNAGAR, Poorna; MATHUR, Gaurav; NAPOLI, Donna Jo; PADDEN, Carol; RATHMANN, Christian
Año: 2014
Editorial: Language. Vol. 90, Nº 2 (2014) pp. 31-52
Tipo de código: Copyright
Soporte: Digital

Temas

Educación, Educación » Adquisición y desarrollo del lenguaje, Educación » Aspectos psicológicos y cognitivos

Detalles

Els pares d’infants sords necessiten orientació en la construcció d’entorns domèstics i escolars que afecten l’adquisició normal del llenguatge. Sovint recorren als metges i als líders espirituals, i, cada vegada més, a Internet. Aquest es fonts poden estar insuficientment informades sobre temes crucials, com les qüestions sobre la plasticitat del cervell relacionades amb el risc de privació lingüística i el retard o la interrupció en el desenvolupament d’habilitats cognitives vinculades amb la capacitat lingüística. Hem format un equip d’especialistes en educació, lingüística, medicina pediàtrica i psicologia, i en alguns casos s’han unit al nostre grup especialistes en teologia i en dret. Argumentem que als nens sords se’ls ha d’ensenyar una llengua de signes en els primers anys. Això no exclou la formació oral-auditiva ni la tecnologia de suport.
Amb una primera llengua forta (la llengua de signes), el nen pot arribar a ser bilingüe (en la forma escrita de la llengua oral de l’entorn i, potser, la forma parlada), i d’aquesta manera acumular els beneficis del bilingüisme. Hem publicat en revistes mèdiques, dirigint-nos als met ges d’atenció primària, en una revista amb líders espirituals com a públic lector, i en una re vista de legislació sanitària. Tenim articles en curs que s’adrecen a educadors i professionals mèdics. Els membres de l’equip presenten les troballes en conferències, treballen en grups de pressió i en iniciatives legislatives juntament amb l’Associació Nacional de Sords, i difonen el missatge en els congressos amb les audiències destinatàries.