Recursos lingüístics i educatius de la llengua de signes catalana (LSC)

Autor/a: BARBERÁ ALTIMIRA, Gemma; RIBERA LLONC, Eulàlia; GELPÍ ARROYO, Cristina
Año: 2018
Editorial: Llengua, Societat i Comunicació: Les llengües de signes, fetes visibles, nº 16 (2018)
Tipo de código: Copyright
Soporte: Digital

Temas

Lingüística » Lingüística de otras Lenguas de Signos

Detalles

En aquest article presentem les eines lingüístiques, gramaticals i educatives existents de la llengua de signes catalana (LSC). En els darrers anys el nombre de recursos tecnològics ha augmentat molt i aquest fet ha ampliat enormement les possibilitats de difusió dels recursos en línia. A la vegada, els recursos lingüístics i educatius de les llengües de signes s’han beneficiat enormement de les diferents funcionalitats que ofereixen les noves tecnologies i els formats multimèdia, molt més adequats per representar les especificitats característiques d’una llengua tridimensional i de modalitat visuogestual. Mostrarem que si la documentació de la llengua va acompanyada de la creació del corpus de referència i de la creació d’una base de dades, com en el cas actual de l’LSC, la descripció de la llengua afavoreix un treball coherent i cohesionat, necessari per al desenvolupament òptim dels materials i recursos que la descriuen.