L'aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum
Temas
Detalles
Aquest treball forma part d’un projecte ambiciós, ja que sorgeix per qüestionarme si és viable l’aprenentatge artístic a Educació Infantil a partir de la llengua de signes tot fent ús del volum, ja que dins la carrera de mestra en Educació Infantil m’he especialitzat en art i escola. En aquest cas,el volum implica el propi cos, com a element d’expressió, i el fang, material molt adequat per les seves infinites possibilitats artístiques, tot potenciant la motricitat fina. Tan el fang com l’expressió corporal són elements que desenvolupen la creativitat, la imaginació, múltiples intel·ligències i amb el qual es poden treballar aspectes emocionals. Al mateix temps, tot aquest treball es pot considerar interdisciplinari, com també una eina inclusiva i cooperativa. Després de portar a terme diverses sessions amb un grup classe, puc dir que si que és viable aquest aprenentatge, ja que han mostrat molt més interès, il·lusió, creativitat i aprenentatges dels que m’havia marcat inicialment. He de dir que aquest treball m’ha donat una oportunitat per documentarme a nivell artístic i educatiu, realitzar una sèrie d’entrevistes a mestres experimentats i portar a terme una observació activa i molt acurada a l’escola on he estat realitzant les pràctiques III. Aquest projecte pot ser l’inici d’una línia pedagògica on l’art i la plàstica són l’eix vertebrador, una manera de treballar amb els infants a partir d’experiències creatives i vivencials que donin peu a introduir les altres matèries d’una manera natural. Un projecte artístic però al mateix temps interdisciplinari.